Baby du är min partner in crime.

I perfekt harmoni. Inte rädsla, bara nyfikenhet. Vandrande framåt. Vi har lämnat cirkeln bakom oss. Utveckling är ordet som smakar sött på tungan. Aldrig mer ska jag stoppa en saltlakrits i min mun. Fula miner existerar inte där leendet tagit över. Maskineriet pumpar hårt innanför bröstet. 
Jag sväljer sakta och tittar på världen runtomkring mig. Ser mer än vad jag gjort innan. Tittar inte bara, utan ser verkligen. Nyanser av liv som jag aldrig lagt märke till innan. Det brinner, men vi behöver inte ringa 112, för det är kärlek jag känner. Värme. Lycka. 
Jag springer aldrig mer. Känslor i slow motion är vackert. Baby du får mig att hitta hem. 
Asfalten smälter under mina fötter. Som att den stekts av solsken. I mitt vita vinterland, så får jag sommarkänslor. För värmen susar genom varje cell. Jag går steg efter steg. Med en sanning innanför pannloben. 
Att du och jag blivit vi. Helt utan oro. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0