Så mycket liv.

Jag är så tacksam för det liv jag lever just nu. Varje dag är fylld av skratt och leenden. 
Idag har jag och Sara pratat mycket om framtiden. En framtid som inte bara innehåller oss två. Utan förhoppningsvis en liten individ till. Jag fyller 28 år om en månad. Så ja, det är dags att tänka på nästa steg. Jag vet att det var fel i mitt förra förhållande. För där skulle allt stressas fram. Förlovning, nästan giftemål, skaffa barn fast förhållandet svajade rejält. 
Med Sara har jag ett stabilt förhållande. Vi står båda med fötterna på jorden. Vi svävar inte iväg. Tänker realistiskt. Vi vet båda två att vi inte vill vara med någon annan. Vi vill ha en familj tillsammans. En dag. För jag säger inte att vi ska rusa fram och att den dagen är här och nu. Jag säger bara att vi verkligen pratat igenom det seriöst. 

Idag har vi haft en mysig dag. Sara är sjuk. Så vi har tagit det lugnt. Åkte ut till Vätö. Åt glass och njöt av solen. Uträttade lite ärenden. Sen hem och lagade middag tillsammans. 
Nu har vi krupit ner i sängen för att kolla ett avsnitt av Homeland. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0