Första dagen.

Idag är det då min första dag av arbetslöshet på länge. Känns lite konstigt. Medan alla de andra är på jobbet så är jag hemma. Jag ska liksom vara där. Jag är en del av Återkommande mode. Men ja, jag vänjer mig säkert!

Sitter just nu och skriver på mitt cv. Tänkte försöka få iväg några denna vecka. Samt att jag behöver känna att jag gör något. Inte bara sitter hela dagarna.
Men på torsdag ska jag faktiskt till arbetsförmedlingen, känner inte att de är till så mycket hjälp egentligen. Men om jag ska ansöka om alfa-kassa så behöver jag vara inskriven på arbetsförmedlingen.
Så det är bara att glatt gå dit, kommer nog få en massa tider om möten som jag behöver gå på också. Samma möten som jag redan gått på förut. När jag skrev in mig på arb.förm. i Katrineholm och när jag flyttade upp till Sundsvall. Tredje gången gilt nu alltså.
Men det blir bra.

Ikväll så blir det bowling med Micke. Får se om vi får med någon mer. Man kan spela bara två stycken. Men jag tycker det är roligast om man är tre!
Kanske att man skulle käka något ute också.. Får se!

Känns som att den här veckan kommer gå rätt snabbt ändå. Imorgon kommer förhoppningsvis Jenny hit!
Torsdag är det som sagt arb. förm. men innan det blir det födelsedagsfika för Harriet på jobbet!
Sen på fredag eller lördag funderar jag på att ha fest här hemma, sen utgång. Får se om det är några som har lust med det!
Som ni ser så är nog veckan räddad.

Nu är det dags för mig att duscha och fixa mig lite!

(Hittade den här bilden igår som jag tog vid Skönsmons kyrkogård i januari. Just nu önskar jag att det kunde vara sådär mycket snö! Skulle vara underbart mysigt. Och jag är egentligen anti snö. Men hellre det än detta regniga väder!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0