Nattliga tankar del. 73827..

Frida + nattliga tankar = sant.
Ja något sånt i alla fall.
Jag blir så trött på mig själv som är vaken halva nätterna och bara tänker en massor.
Mina veckor ser alltid ut som så; är vaken alldeles för länge när jag ska upp till jobbet dagen efter, vilket resulterar i att jag känner mig som en zombie hela veckan. Sen kommer helgen då jag sover alldeles för mycket i stället. 
Inte bra det här, måste försöka att få någon slags rutin. Men jag har jättesvårt för att gå och lägga mig på kvällarna. Känner bara panik över att sova. Kanske låter konstigt för vissa, många tycker att det är helt underbart att sova. 
Men det är det inte för mig. När jag väl lagt mig så ligger jag vaken i säkert en timme och känner mig rastlös. Saker som jag funderat över under kvällen tas upp igen och jag maler på om allt och inget. 
När jag efter nån timme somnar så sover jag oroligt och vaknar flera gånger under natten. 
Så helst av allt vill jag inte ens gå och lägga mig förrän jag är riktigt trött, då brukar jag somna rätt snabbt.

Ni kanske undrar vad det är för tankar som jag har hela tiden som stör mitt liv så himla mycket.
Jag kan bara säga att det är väldigt olika. Det är funderingar över livet. Både om sånt som har varit och sånt som kommer att ske i framtiden.

Jag vet inte om jag har skrivit om det förut. Men jag funderar helt seriöst på att skriva en bok om mitt liv.
För att kanske finna lite svar om mig själv. Det är fortfarande mycket som hänt i mitt liv som jag tror gör att jag inte riktigt kan leva ett normalt liv idag.
Om jag gräver mig djupare i det förflutna och försöker finna orsaker till visst beteende som jag haft/har, så kanske jag äntligen kan finna någon slags ro.
Och om det inte blir en bok som ska publiceras så har jag i alla fall fått bearbetat mitt liv på något sätt.
Jag tror att om man står stilla och stampar på samma ställe så måste man lyckas få ett avslut från sitt förflutna, först då kan man gå vidare och se framåt.

Nu tänker jag faktiskt försöka att gå och lägga mig.

God natt!

(Det här är en del som jag verkligen måste bearbeta. Vad som egentligen hände.. Vad som gjorde att jag valde vissa vägar att gå. Hur jag kunde förstöra något fint.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0