God kväll.

Har suttit den senaste timmen och räknat lite på mitt kaloriintag för helgens festande.
På systembolagets hemsida så har de skrivit ut hur många gram socker varje dryck innehåller per liter.
Så då har jag först räknat ut hur många gram just de jag vill köpa innehåller, fick ju räkna om eftersom allt var angett i liter och de flesta flaskorna jag vill köpa innehåller 330 ml.
Sen räknade jag om sockret till kalorier.
Och summan av det blev 800 kalorier för en tetra vin och tre cider, och då har jag räknat med drickan som jag ska blanda ut vinet med också.
Så en festkväll för 800 kalorier är inte alls farligt! Det känns som en alldeles lagom siffra. Och jag slipper ha ångest över att jag förstör mitt nya nyttiga jag allt för mycket. Perfekt!

Nu ska jag ta en promenad igen! Har bara gått 40 minuter idag ungefär. För jag har gått fram och tillbaka till Lernia. Så det är ju inte så mycket.
Så en timme nu innan det blir kolsvart!

(Såhär har jag sett ut idag. Skjorta, slips och glasögon!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0