I'll keep waiting.

Först ska jag bara lägga in några rader till en låt jag kan lyssna på om och om igen.
Orden är så träffande.

"I'm not alone
No, I'm just on my own
And I, it's a little cold outside
Don't think I'll escape
Why would I escape you
Don't think I'll replace
How could I replace you
And don't be so hard on yourself
You won't get better til you get worse
Yeah you send a little smile my way"

Idag har jag varit ute på två promenader! Känns som att jag börjar komma igång nu! Och det känns så himla skönt att våren och promenaderna äntligen har kommit. Det har varit en lång vinter med allt för mycket godsaker och för lite motion. Nu ska jag gå ner mitt vinterhull igen! Haha.
När jag var ute och gick nu på kvällen så började jag tänka på en konversation som jag och M hade på msn precis innan jag gick ut.
För jag sa att jag tycker att det är så jobbigt att jag bor här ensam i min etta medan mina vänner skaffar större lägenheter och familj.
Men när jag var ute och gick så kom jag på en sak, hur många av mina kompisar har valt att skaffa familj just nu? Visst jag tror absolut inte att de är ledsna över det! De skulle säkerligen aldrig önska sig något annat.
Men om de hade hade kunnat planera när de skulle bli föräldrar. Hade de blivit det vid så tidig ålder då?
Och ska inte jag egentligen vara glad att jag faktiskt är ung och fri? I stället för att sitta och klaga och hålla på så borde jag ju se detta som världens chans! Om jag skulle vilja åka utomlands imorgon så finns det inga hinder. Jag kan bara packa en väska och fara dit vindarna bär mig.
Så i stället för att klaga och tycka synd om mig själv ska jag börja se möjligheterna.

Nu är i alla fall veckan lite mer planerad. Så som jag gillar det! Då slipper det kännas som att alla dagar bara flyter ihop.
Imorgon: Datatid på Lernia.
Onsdag: Träffa Karro och ta en promenad till Norra med lite té.
Torsdag: Föreläsning på Lernia.
Fredag: Ta årets första mjukglass på stan med Karro, och titta efter lite 80-talskläder.
Lördag: Flytt-/avskedsfest hos mig med 80-talstema!

Och med detta sagt tar jag mig ramlösaflaska och förflyttar mig till liggande läge på soffan!



Kommentarer
Postat av: Sas

När åker du?

2010-04-13 @ 08:08:39
URL: http://ssas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0