Kanske odödlig?

Fick brev idag om mina pengar som jag ska få på torsdag. Dock så stod det att det endast är ett lån! Och hur bra känns det då? Inte bra alls faktiskt. Det betyder att jag måste få pengar från a-kassan. Annars kommer detta inte gå.
Så imorse har jag suttit i en telefonkö i en timme för att försöka få tag i a-kassan. Efter en halvtimme svarade någon ung kille. Han kunde inte hjälpa mig. Så jag kopplades vidare. Stod i kö tills jag kom till nummer 11. Då avslutades bara samtalet! Det var bara att ringa upp igen.. Men då gick det lite snabbare. Dock kunde inte hon som jag ringde till hjälpa mig, fast det var inte hennes fel. Utan systemet låg nere. Så nu väntar jag på att det ska bli eftermiddag så att jag kan ringa dit igen. Enligt de uppgifter hon kunde se så hade jag kommit in i a-kassan i alla fall.. Men hon kunde inte se från när jag skulle kunna få ersättning eller hur mycket.
Men alltså om jag inte får magsår av allt detta stressande så är det ju otroligt konstigt. Jag kanske till och med är odödlig?

Har nyss fixat till det sista på mitt CV också och skickat in det till min coach. Så väntar på att hon ska maila tillbaka synpunkter.
Sen så håller jag på och skriver ansökningar till utbildningar.
Och så ska jag väl fixa i ordning jobbansökningar så de bara kan skickas in sen.
Tänkte försöka få ihop en lista på i alla fall 30 ställen där jag kan skicka in mitt CV. Och utöver det så ska jag lägga in mitt CV på olika företags hemsidor.
Kan inte lämna något åt slumpen nu.
Visserligen är jag glad att jag har a-kassan att vända mig till i höst om det inte skulle lösa sig med varken studier eller jobb.

Nu ska jag försöka få i mig en sen frukost och kanske varva ner lite grann. En stund i alla fall.

(Jag vill ha sommaräventyr nu! Och ingen stress eller press!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0