Klagande.

Nu kommer världens klago-inlägg. Som att ni inte fått nog av det redan liksom. Haha.
Men jag sitter och funderar över det där med facket.. Det känns så orimligt att ens betala 560 kr i månaden och inte få ut ett skit av det.. Jag har varit medlem sen mars, alltså har jag betalat över 3000 kr dit.. Pengar som jag hade kunnat lagt på något mycket roligare.
Jag vet att allt alltid brukar ordna sig. Men jag känner hur allt börjar växa runt mig. Det kommer inte bli kul i slutet på september. För det är då räkningens-bomben kommer.. Jag kommer ha noll, om inte ännu mindre, att leva för i oktober.
Man kan ju tycka att detta borde göra att jag blir ännu mer sporrad till att hitta ett jobb. Fast faktum är att det drar ur mig energin. Den här veckan har jag sökt 4 jobb. Det är inte bra. Jag borde ha sökt 40. Och det känns som att alla förväntar så mycket av mig. Vilket får mina axlar att kännas ännu tyngre.
Alla måsten gör att jag knappt kan andas. Känns som att allt är nedtryckt i halsen på mig.
Och nästa fredag så får jag besök. Då är det inflyttningsfest. Och jag känner mig som en dålig värd om jag inte bjuder på något! Samt att Monika alltid betalar mat och så när jag är hos henne och hälsar på. Nu ska hon vara här hela nästa helg. Och jag känner att jag inte tänker begära att hon betalar hälften av maten. Men jag får väl bjuda på stuvade makaroner och falukorv. Det är det bästa jag kan komma med.

Nej nu måste jag sluta skriva innan jag sänker mitt humör helt! Och ert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0