Västerås, here I am!

Sådärja. Nu har jag bott i Västerås på riktigt i en vecka! Har varit en jättebra vecka!
Gårdagen var verkligen toppen på allt. Linda är här och hälsar på, så vi bestämde oss för att festa lite igår. Jag bjöd hit August och Anna som tog med sig en kille som heter Micke. Riktigt trevliga människor allihop! När vi satt ute så kom min granne Tony och frågade om han också kunde få slå sig ner, klart han fick det. Ett tag senare kom även min granne Jessica och gjorde oss sällskap. Vi sjöng, skrattade och pratade en massa! Tror vi kanske skrek lite väl mycket ett tag också.. Men ingen som klagade!
När klockan började närma sig 11 så fixade Jessica skjuts åt oss alla ner till stan. Vi gick till nått ställe som jag tror hette Bill och Bob. Dock var det kanske inte riktigt mitt typ av ställe! Men jag lyckades i alla fall med "raggningsrepliken" : Hej jag heter Frida och är flata.
Haha, så klockrent! I alla fall sjukt trevlig tjej jag träffade genom att säga så. De flesta i Västerås är väldigt trevliga faktiskt. När jag bodde i Sundsvall brukade jag inte prata med så mycket folk på krogen utöver de jag går ut med. Så det var kul att för omväxlingsskull inte vara bunden till gänget jag gick ut med. Tror de flesta försvann åt olika håll faktiskt!
Blev dock ingen dans, vilket var lite tråkigt. Men det får vi ta nästa gång!
Är jätteroligt att jag redan fått bra kontakt med några grannar i alla fall! Och Jessica har bastu och solarium nere hos sig! Så där kanske man kommer hänga ibland. Haha.

Ikväll kommer kanske August hit. Vi funderar på att baka paj och ha tv-spelskväll!
OM det inte blir grillkväll.. Pratade lite löst om det igår.
Älskar att bo här! Alla trevliga underbara människor gör allt så roligt!

Nästa vecka kommer Emma hit. Det ser jag fram emot enormt mycket! Ska bli kul att träffa henne igen!
Blir kanske en tripp till Vingen i slutet på veckan också. Får se vad ekonomin tillåter. Det har bara gått en vecka av augusti och jag har 250 kr kvar.. Jippie. Men allt löser sig!

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och se på tv tror jag. Klev upp alldeles för tidigt imorse!

Kommentarer
Postat av: sofiebredell

sv: det är enshildas :D

2010-08-07 @ 23:42:46
URL: http://sofieebredell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0