Bara en tillfällig tanke?

Jag har många, många gånger funderat på att flytta från Sundsvall. Mest på grund av att det inte finns så mycket jobbmöjligheter här. Men också för att det skulle vara kul att bo lite närmre min familj.
Så för tillfället har jag en tanke. Första juni kommer jag att flytta ut från min lägenhet. Eftersom den ska säljas. Då kommer jag nog köra ner alla mina möbler och sånt till min familj. Och försöka hitta någon kompis här i Sundsvall som vill ha en inneboende. För jag älskar Sundsvall på sommaren. Vill gärna vara kvar här då.
Sen till hösten blir det ev. Västerås. De ska öppna Sveriges största IKEA där, samt andra butiker. Det kommer ge en massa jobbmöjligheter. Dock kommer de nog inte bli klara än på ett tag.
Så jag ska försöka hitta en utb. på ett år nere i Västerås. Så jag får låna från CSN.
Sen söka en massa jobb.
Det är ju pendlingsavstånd till Sthlm också. Så det finns ju alla världens möjligheter där!
Jag är tvungen att skriva detta för att se det svart på vitt.
Jag har klamrat mig fast vid Sundsvall krampaktigt. Men det är nog dags att börja släppa taget.
Kommer sakna folket och mina vänner här jättemycket! Men jag kan inte bara bo kvar på grund av vänner. Det är ju ohållbart i längden.
Nej, dags för mig att dra vidare.
Nog för att jag kommer hinna ångra mig hundra gånger! Haha.
Men om jag ska söka någon utb. så måste jag göra det nu ganska snart!

Idag är det en sån där tråkig måndag. Tvättdag också. Usch. Så jag ska väl fortsätta med min storstädning av lägenheten också som jag påbörjade igår.

(Jag gjorde super-goda piroger igår! Väldigt nöjd.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0