Fortfarande arbetslös..

Såg på facebook (bättre än en dagstidning) att två av mina vänner fått jobb idag. Kändes lite som att det högg till i mig. Varför får jag aldrig något napp på mina ansökningar? Visserligen har jag bara sökt 12 jobb sen jag blev arbetslös. Vilket inte är så himla mycket egentligen. Så jag måste söka fler!
Jag har en bra kompetens. Så jag tycker att någon borde vilja anställa mig faktiskt! Men det är väl bara att fortsätta att kämpa på. Jag skulle ju lugnt klara mig på en 50% tjänst!

Idag så har jag umgåts med Annika. Hon kom hit vid 2. Vi lagade en supergod middag! Potatis och kikärtscurry hette det. Kan verkligen rekomendera! Snabbt, billigt och gott! Jag bakade även scones som vi åt till.
Sen så bakade jag också kladdmuffins. Så såg vi på filmen Seven pounds. Som jag dock såg i fredags också! Men den är så bra så den kan ses flera gånger.
När hon hade gått hem blev det telefon en stund.
Sen så insåg jag att Andra avenyn har börjat igen. Så då blev det två avsnitt av det med lite tilltugg i form av chokladbollar och iskall mjölk! Mums!
Blev ännu mer telefonpratande efter det. Samt lite fest planerande. Jag, Linn och Angelica har pratat om att ses någon gång och dricka lite drinkar och ha myskväll. Så nu bestämde jag och Angelica att vi ska ses hos mig på fredag. Sen gå ut och dansa på Oscars. Hoppas vi får med oss Emma också! Jag ska prata med henne och Linn imorgon!
Kan nog bli en riktigt trevlig helg! På lördag har jag planerat med Karro att umgås med henne.

På tisdag eller onsdag åker jag till Lycksele! Vet inte hur länge jag blir borta! Känner bara att jag vill umgås ordentligt med min flickvän. Blir dock inte borta längre än till 12:e februari eftersom jag åker iväg på kryssning den 13:e.
Hade åkt till Lycksele redan på söndag om jag kunde. Men har en tid på sjukhuset på tisdag morgon som jag måste gå på! Känner mig verkligen inte pepp inför det.. Men det ska nog gå bra!

Nu kanske det är dags för mig att sova! Imorgon, eller ja idag blir det, hade jag tänkt att få fart på fläsket lite. Även fast jag drar mig för att gå ut i djupsnön.
Känns som att dagarna rinner iväg för snabbt! Jag och Micke har pratat länge om att ses nått utan att det innefattar alkohol. Men det blir liksom inte av! Jag har även planer på att åka till Östersund och hälsa på Angelica M, åka till Kalmar och hälsa på GK samt åka till Dalum och hälsa på Monika och N för att fira deras födelsedagar. Men hur ska jag hinna med allt?
Hur lyckas man ha vänner här, ha långdistans med flickvän och med vänner? SAMT ha familjen 40 mil bort? Jag är otroligt glad över att jag har mycket vänner! Men ibland känns det som att jag inte riktigt räcker till..
Försöker i alla fall visa för alla att jag finns här. Bara ett telefonsamtal eller sms bort!

(Jag och Angelica M.)



(Mamma, pappa och Sofie.)



(Monika och bebis!)



(Snygg-Maaret.)



(Jenny och Angelica M.)



(Jag och Annika.)



(Mamma och Sofie.)



(Nu vill jag ha sommarkvällar och mys med vänner och familj!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0