Ibland är man bra dum..

Kan inte sova.. Så jag sitter och läser gamla sms på mobilen.
Ibland kan jag inte förstå hur jag kan vara en så dålig vän.
Hur jag kan tillåta en annan människa fara illa.
Fara illa kanske låter väldigt extremt.
Jag menar bara att jag borde ha gjort mer.
Eller så borde jag inte ha gjort något alls! Det hade ju faktiskt varit det bästa.
Men jag läser de där sms:en och mår illa över deras innehåll.
Mår illa över orden och över vad jag har svarat på dem.
Hur kunde något som var så otroligt fel, kännas så rätt?
För en sekund ville jag ha det som tillhörde någon annan.
Jag ville vara en tjuv.
En äcklig, feg, tjuv. Som tar det som inte tillhör den.
Men just då ville jag bara ha.
Det blev ett begär. En sökan efter bekräftelse.
Och jag fick det.
Det kändes så bra då.

Men nu mår jag bara illa.
Och tänker på min före detta bästa vän.
Läser sms:en gång på gång.
Och inser att jag bröt ett förtroende inte bara en eller två eller tre gånger.
Nej flera, flera gånger.

Och nu ska jag försöka sova.
Innan detta äter upp mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0