Nytt år, nytt liv.

Oj nu var det väldigt längesen jag uppdaterade här!
Och det har hänt en del sen sist!
Kan ju först skriva om nyår. Hade det otroligt mysigt då! Trevligt sällskap och supergott att äta och dricka. Det blev trerättersmiddag. Till förrätt; Kex och ost. Varmrätt; Basilika och vitlöksmarinerade quornfiléer, potatisgratäng och tzatziki till det. Efterrätt; Chokladmousse, grädde och mandarinklyftor.
Som sagt, supergott verkligen. Men tror att vi alla blev extremt mätta efter allt ätande också!
Vid 12 slaget så var vi nere vid hamnen och firade in det nya året. En nyårskyss blev det såklart också!
Helgen efter nyår blev rätt galen! Jag hade fest hemma hos mig på lördagen. Kom väl 12 pers eller nått tror jag.
Vi började med att köra förfestspelet. Ett klokt eller dumt val? Hm.. Beror på hur man ser på det.
Känns som att grannarna borde blivit lite sura på att vi var ute i trapphuset och for. Haha.
Efter en jätterolig förfest så drog vi ner till Aveny eftersom jag fått höra av M att det var gratis där.
Dock så var det knappt nå folk alls där! Vi dansade lite grann, men sen så satte vi oss och drack drinkar. Det var nog där det blev lite för mycket för mig. Så blev ganska snart hemfärd! 
På tisdagen var jag hembjuden till Harriet på middag. Hon hade lagat jättegod mat! Jag hjälpte henne lite med att fixa i deras sovrum. Sen satt vi mest och bara hade det mysigt och tittade på tv! 
På onsdagen var jag bjuden på middag hos Karro. Också supergod mat! Vi tittade på en dokumentär om en tjej med enorma ben, bara benen vägde 95 kilo! 
På fredagen åkte jag upp till Övik för att träffa Ehlina! Samt en massa av hennes släktingar. Pappa, syster, faster, kusin osv. 
Och i lördags skulle de fika med hennes bror, så då passade jag på att åka in till Öviks stad och fika med Hillevi som jag inte träffat på ett halvår! Vi satt på ett jättemysigt fik där allt var inrett i vintage-stil. 
Blev en massa te och prat om otroligt intressanta saker! 
Åkte sedan hem till Ehlinas faster för middag. Och på kvällen så blev det film. A beautiful mind. Helt otrolig film! 
I söndags/igår var det dags att fara hem till Sundsvall igen! Kändes otroligt jobbigt att åka ifrån Ehlina.
Nu kommer vi nog inte ses förrän i februari när jag åker upp till Lycksele! 
Långdistans är otroligt jobbigt. Men det ska nog gå om båda verkligen vill! 
Är så glad över att jag har en så fin och underbar flickvän! 
Det var lite om vad som hänt de senaste veckorna. 

Vad händer nu framöver? 
Är en del roliga datum att se fram emot! 
16:e januari; Fest hos mig
5-8:e februari; Åka till Lycksele
13-14:e februari; Kryssning med familjen  
11-15:e mars; Systrarna kommer till Sundsvall
Ska väl även försöka hinna med en resa ner till Monika runt hennes och N's födelsedagar. Och även en resa ner till Kalmar för att hjälpa GK med inredning och design av hennes lägenhet.
Känns som att dagarna kommer gå rätt snabbt och snart är den efterlängtade våren här!

Här kommer lite bilder som jag tagit de senaste veckorna! Lite halvdålig kvalité kanske eftersom jag tagit dem med mobilen.

(Förfestspelet, spelades först hemma med mina syskon.)



(Syster!)



(Nyår, förrätt.)



(Efterrätt.)



(Bild jag tog på en bil för att visa mamma hur mycket snö det är i Sundsvall!)



(Örnsköldsvik.)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0