Smått panik i natten.

Jag har insett att hur mycket jag än försöker så kommer jag nog inte lyckas att leva på min lön jag fick i december fram till första mars. Det är i princip omöjligt. Men jag har ingen inkomst. Så vet inte riktigt hur jag ska göra.
Just nu lever jag på minimum. Kollade nyss kontot. Och av de pengarna jag har, om jag räknar bort pengar som ska räcka till räkningarna i månadsskiftet, så har jag 160 kronor att klara mig på resten av denna månad. Och det är 18 dagar kvar på månaden. Varav jag måste boka tågbiljetter inför kryssningen i februari.
Jag har tagit mig vatten över huvudet..
La precis ut en annons på blocket och ska sälja iväg några tröjor jag har. Hoppas verkligen på att jag får dem sålda.
Alternativ två är att lägga ut ex:ets micro på blocket också.
Jag måste ju göra något för att få ihop pengar.
Så om någon kanske behöver lite städhjälp eller vad som helst för en liten slant så ställer jag mer än gärna upp.
Vad som helst för att jag ska lyckas gå runt.
Tre av mina vänner har erbjudit sig att bjuda mig på middag när det behövs i februari. Det tackar jag ödmjukast för. Det är underbart att ha bra vänner!
Kommer nog fara runt en del i februari.
Tips på god, men väldigt billig mat uppskattas också! Speciellt potatisrätter.
Jag vet att på något sätt så klarar jag mig igenom detta. Jag tappar aldrig hoppet.
Kan sälja min tv och video också. Jag uppskattar vänner, skratt och god mat mer än prylar.

Nu ska jag försöka få lite sömn i alla fall.
Så får jag se imorgon om någon svarat på annonsen på blocket. Kan ju hoppas!

(Dessa har jag lagt ut till försäljning.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0