Up, up, up into the sky.

Idag har det varit en riktigt skön dag.
När jag skulle gå ut med Nisse så väntade en liten present på mig. Lisen och Johan hade köpt ett påskägg till mig! Det var väldigt gulligt!
På kvällen så blev det en spontanträff med Beatrix! Hon hade köpt jordgubbar. Så vi satte oss i Vasa och åt jordgubbar och drack kall cola! Supermysigt. Sen blev det en promenad till hamnen. Efter det fick vi oss en åktur upp, upp, upp. Till 24:e våningen för att vara exakt. Det finns en byggnad som heter skrapan. Den är gjord nästan helt i glas. Så när man åker upp med hissen ser man ut över hela stan! Helt underbart, men samtidigt läskigt! Att åka neråt och se marken närma sig var skrämmande och roligt på samma gång.

Imorgon kväll kommer jag befinna mig i Vingåker.. Kommer vara där i hela 5 dagar. När var jag där senast? Måste vara rätt längesen i alla fall. Får alltid samma konstiga känsla. Att åka till Vingåker är som att åka hem, men samtidigt inte. Vill åka till Vingåker, men samtidigt vidare. Vingåker är liksom inte nog. Det finns något bortom. Sitta på en brygga vid vattnet och känna syre genom mina lungor igen. Ja tack. Men jag nöjer mig med Vingåker och villaområdet. För tillfället åtminstone. Brygga, skog, syre och gunga får vänta.

Nej fy.. Packa. NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0