Night is callin'.

Idag var jag på möte på Aros cityservice. Så nu är det klart att jag har fått jobbet där. Känns jättebra! Hon ska försöka hitta mer jobb åt mig där också. Hon vill att jag ska få så många timmar som möjligt. De kommer antagligen få polisen som kund, att städa på polishuset, så då ska hon ha mig i åtanke. Det enda viktiga var att jag inte har någon prick eller så. Och det har jag ju inte!
I och med att lönen skulle vara så dålig på Subway, samt att tiderna var så hemska så sa jag ifrån om det jobbet. Faktiskt, jag som letat jobb jättelänge sa ifrån om ett jobb.
Men jag kommer att jobba på en strand-restaurang nu i helgen. Så bara på den helgen får jag in samma pengar jag skulle fått om jag jobbat på Subway 4 veckor. Så jag vet att jag gjort helt rätt val.

På tal om att städa så har jag en massa konstig ångest i mig, konstigt nog. Så jag håller på och storstädar här hemma också. Ska strax fortsätta med badrummet! Tror pedanta Frida börjar komma tillbaka lite grann.

Imorgon jobbar jag bara morgon! Superskönt. Då blir det antingen grillkväll med RFSL, eller så blir vi bara ett gäng kompisar. RFSL här är inte så roligt här nämligen. Mest äldre, gråa människor som är aktiva. Vilket är lite tråkigt faktiskt. Men kanske därför jag borde engagera mig. Ja, när tid finns så.

Väntar på mail också. Vill ha mina tider för hur jag ska jobba på Peace and love. Måste försöka pussla lite med det då. För jag är tveksam till om jag kan få ledigt från städet precis när jag börjat där. Haha. Men pussla det kan jag!

(Såhär såg jag ut idag. Min jobbpiké på. Uppsatt hår, som jag annars aldrig har. Ingen septum. Och en silliconplugg i örat för att göra töjningen mer diskret. Ja, vad gör man inte för jobbet.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0