Tröttare kan ingen vara, än Guds lilla Frid-a-aa.

Jobbat och slitit i två dagar nu!
Har jobbat extra på städet med att storstädat hemma hos en helt underbar äldre dam! Igår jobbade jag från kl 08-16. Helt okej tid ändå. Men jag var trött som satan efter att ha putsat lister och dammat mattor.
Idag klev jag upp kl 03:00. Och begav mig neråt stan. Knappt någon människa ute den tiden. Blev nästan chockad när jag såg två tjejer sitta i en busskur och dricka vin. Jobbade 04-07:30. Hem och sov en stund. Sen iväg och jobbade 10-14:30. Idag städade jag hennes kök. Eller hon hyr ut övervåningen så städade köket där uppe, och fy i helvete vad smutsigt det var! 4 timmar senare och jag var klar. Skar sönder mitt finger också. Bakom spisen hade kakler gått sönder lite och självklart ska jag skära mig på det. Blodet rann och inga grejer att linda med fanns. Så jag fick ta lite papper så det skulle sluta rinna. Sen fick jag starkt rengöringsmedel i såret flera gånger också. Det var mysigt svidande..

Efter jobbet så gick jag på stan en stund. Köpte födelsedagspresent till Matilda. Lite gott fika blev det också så vi kan fira hennes födelsedag ordentligt.

Nej nu går jag på grund snart om jag fortsätter med detta. Måste komma igång, städa lite grann. För snart åker jag till Sthlm och är där några dagar!


Kommentarer
Postat av: Din Emma

Du kommer och firar midsommar! Det är ju glatt, skriv inte som att du blir tvingad till saker hela tiden!

2011-06-21 @ 21:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0