Drama-övningar.

Idag på jobbpunkt väst så var det Retorik och argumentation. Jag var lite fundersam innan vad det kunde tänkas vara. Om det bara skulle vara föreläsning eller praktiskt. Det visade sig att det bara var praktiskt! Jag blev lite nervös först. Men det släppte rätt snabbt ändå! Vi fick gå runt i rummet och säga hej till alla, först glatt och trevligt. Sen argt! Vi fick dela in oss i grupper. Först så körde vi en intervju-situation. En person skulle agera arbetsgivare och en intervjuare. Så en som var observatör, som sen skulle berätta för hela gruppen hur den personen uppfattade de två personerna. Jag var observatör. Sen så skulle vi låtsas sälja en produkt till gruppen. Det var jätteroligt faktiskt. Blev lite teater av det hela. Gjorde en massa annat kul också. Ska inte tråka ut er med detaljer. Känns i alla fall jättebra nu efteråt. För jag ville inte göra det där först, kände bara för att dra därifrån, för man skulle vara i en sån utsatt situation. Men jag tog ett djupt andetag, sen körde jag bara och det blev ju hur bra som helst.

Nu har jag nyss ätit årets första och sista semla. Har tänkt att jag vill äta en flera veckor. Men ville ha vanilj och ville ju bara köpa en. Idag hade de vaniljsemlor i en-pack på ICA. Så då blev det en. Gott var det.

Imorgon så blir det IKEA hela dagen. Blir väl lite information och så vidare. Antagligen om hygien, miljö och sådär. Men kommer bli trevligt förhoppningsvis.
Imorgon är det också fredag! Äntligen! Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0