Sakta jag faller.

"Sakta jag faller, som löven till marken. Jag har förlorat dig.
Allt som jag lämnar, blir bara minnen. Jag är påväg igen. Påväg från dig.
Jag ville stanna. Ville ha det som vi sakna. Men nu, kan jag aldrig gå tillbaka."


Abalone Dots - På väg
Finaste låten just nu.

Alltså jag har världens klump i magen. Och ett tryck över bröstet.
Vet inte ens varför.
Jag bara känner mig så himla fel.
Som att jag är på helt fel plats.
Känns inte alls som att jag lever MITT liv.
Det är som att jag lever någon annans liv.
Som att jag inte passar in i hur jag lever.
Som att det finns en annan tid och plats för mig.
Ett annat sätt för mig att leva.
Men hur i helsike kommer man på vad som är rätt eller fel? Ska jag bara gå med den här klumpen i magen och hoppas på att den försvinner av sig själv?
Eller kommer jag känna hur det lättar när jag tagit mig till rätt ställe?
Finns det inga genvägar för detta?
Jag vill inte behöva känna såhär nå mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0