Snart så..

Snart så åker en väldigt fin människa iväg till andra sidan jorden och stannar där bort, ja Gud vet hur länge. Kan dröja innan hon kommer tillbaka till Sverige igen.
Det är när människor plötsligt försvinner som man inser att man skulle ha vårdat den tiden som man kunde ha med dem. Jag menar hon kommer inte försvinna för alltid. Men hur ofta kan man hälsa på en människa som kommer bo i Australien?
Jag minns fortfarande hur vi träffades. Först så tyckte jag inte ens om henne. Jag tyckte att hon var en dryg tjej bara som försökte flörta med min flickvän som jag hade då. Ett år senare så skrev hon till mig över internet och vi bestämde oss för att gå på RFSL cafét i Sundsvall tillsammans. Det var någon skum människa där på cafét som spelade gitarr och sjöng. Minns att I'm yours spelades.
Efter den kvällen så sågs vi jätteofta! Vi brukade ligga i hennes säng och glo på Linda Isaksson. Jag kom dit när det var ljust och sen så kikade man upp i taket där hon hade en klocka så blev man alltid så besviken när man insåg att sista bussen snart skulle gå.
Vi hade jäkligt många roliga stunder tillsammans. Vissa gånger minns man klarare än andra. Som när vi var ute och gick med Sixten (en jättestor schäfer). Då tyckte du att det var ytters roande att kasta snöbollar framför honom så att han sprang och jag höll på att flyga omkull gång på gång! Eller gången då jag var hundvakt till Ronja och hon spydde massa gånger i bilen så vi fick stanna och hålla ut henne genom dörren.
Vi brukade kolla på skräckfilmer och bli livrädda.
Vi har gråtit, skrattat och varit arga tillsammans. Vi har grillat, firat nyår, sjungit, dansat och kysst varandra.
Du tog emot mig när jag svimmade inne på Subway.
Du är en sån människa som jag alltid vill ha i mitt liv.
Vi har haft våra motgångar. Gånger då vår vänskap svikit oss. Då jag svikit dig. Men det känns som att vi är såna som alltid finner tillbaka till varandra.
Jag skulle gå genom eld för dig om du behövde mig.
Att vi plötsligt träffades igen i somras när jag varit i Söderhamn, det kändes som ödet. Hade vi inte träffats då så hade vi kanske inte träffats något alls under Pride. Men jag är så glad för de stunderna som vi hade då.
Du ger mig en trygghet som jag inte kan få av någon annan.
Jag hoppas verkligen att du vet hur mycket du betyder för mig, även fast jag ibland är dålig på att visa det.
Det borde inte krävas att du ska flytta för att jag ska berätta det för dig.

Den här låten kommer alltid få mig att tänka på dig.



Bild från när vi var i din sommarstuga.



Någon fest, och fest-hunden Ronja var såklart med!



Alltid fingret i luften. Haha!



Jag, som inte vill vara med på bild, och söta Indra!



Pälsmöss-provande.





Vårt nyktra nyår! :D





Någon av alla våra hundratals film- och godiskvällar!



När vi bowlade! (När Renée var med, hahaha.)



Jag, när jag var knäpp som vanligt!



Eller kanske är du som är den knäppa? ;)



Kryssningen!! Som var hur rolig som helst.



Du sydde mina byxor, som dock sprack typ dagen efter! xD



Våra råttor, Inga och Gudrun



Glöm aldrig att jag älskar dig!


Och att det är tur att man blir snyggare för varje år som går. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0