Lycka är att vara två.

Hemma igen efter några riktigt bra dagar i Stockholm.
Tog vårt pick och pack och åkte till Stockholm i torsdags. Mötte upp Erika på centralen i Västerås. Medan vi väntade på tåget så dyker en tjej upp, hon går fram till oss och säger att vi ser bekanta ut. Jag trodde att hon säkert känner Erika, för alla känner ju henne. Men innan jag hinner säga mitt namn så säger hon; Ja du heter Frida. Jag blev något paff. Alla känner apan, men apan känner ingen. Hon fick i alla fall joina oss. Sen klev vi på tåget där jag och Sandra hamnade bredvid två äldre män. De började fråga om Bråvalla och snackade på en himla massa. Skålade med dem och inledde festandet.
I Stockholm mötte vi upp Tanja, sa hejdå till den okända tjejen och männen, och begav oss sen till hotellet.
Kvällen spenderades i Tanto med fint folk. Lite gammalt folk från Sundsvall. Beatrix och Kim. Exet och så vidare.
På fredagen promenerade vi till stan. Gick till Kulturhuset där Cecilia och Lovisa hade live-pod. Den var himla rolig! Satt och skrattade genom 2 ½ timme. På kvällen blev det Tanto. Sen fest på Willow. Dock var det så varm att det kändes som att befinna sig i öken. Drack cider som smakade spya. Dansade lite. Och träffade även där en del trevligt folk bl.a en massa folk från Västerås. Träffade också Cherry och Hanna! Inte sett dem på väldigt länge.
Lördagen var lite trögstartad. Shots, cider och vin hade satt sig i kroppen och bidrog till en illande baksmälla. Jag och Sandra åt välbehövlig frukostbuffé på hotellet. Sen peppade vi fyra på hotellrummet innan vi drog till Medis. Mötte upp Jessica, Lovisa och en hel del annat folk. Göteborgare och så vidare. Sen drog paraden igång! Bra musik, glatt humör, 30 graders värme och stekande sol, vin och dansande. Perfekt!
Efter paraden bjöd jag min bättre hälft på middag innan vi åkte tillbaka till hotellet och fixade oss inför kvällen. Drog med spritflaskan och åkte även denna kväll till Tanto. Träffade Chokko, Jana, Mikaela, Jennie L, Carin och annat fint folk som vi förfestade med.
Kvällen avslutades på Debaser där vi dansade till både 90-tal som Cecilia stod för, och lite nyare musik där Katja och Gunn var DJ's. Trots en varm lokal och en del sura miner från folk om att musiken var kass, så hade vi riktigt kul i alla fall! Dansade fram till stägning.
Jag känner att sammanfattningsvis så hade jag en riktigt bra pride! Träffade en massa saknade vänner, var glad nästan hela tiden, och bara njöt.
Imorse var man dock inte lika glad. En baksmälla som hette duga, ett supervarmt hotellrum och ett tåg som avgick kl 09:25.

Nu är vi i alla fall hemma igen. Haft en mysdag med massa serietittande. Och just nu packar Sandra inför sin resa till Turkiet imorgon. Kommer sakna henne så otroligt mycket!! Men jag ska jobba en del pass. Umgås med vänner. Gå på Blue moon bar. Så tiden kommer nog gå ändå.
 
Ska pussa och mysa med mina fina sambo nu!
 
(Tyvärr blev det inte mycket bilder då jag knappt använde min mobil eftersom batteriet krånglat!)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0