I don't mind.

Mysig dag igår på stan med min älskling. Hon shoppade fina klänningar.
Vad har jag gjort för att förtjäna en så snygg och vacker flickvän? Efter shoppingen blev det film och mys.
Idag är hon på jobbet, medan jag kör hemmafru-sysslorna. Städa, diska, de där tråkiga ni vet.
Imorgon ska jag i alla fall jobba! Känns som att det var hur längesen som helst nu. Så det ska bli skönt i alla fall. Sen efter jobbet så kommer mina fina systrar hit. Vi ska dricka lite sen mingla lite nere på power meet. Hur kul det nu kan vara.. Jo, men det ska bli trevligt. På lördag så blir det födelsedagsgrillning för mig. Vara på Djäkneberget ett gäng och bara ha det trevligt! Söndagen är min födelsedag. Blir spännande och se vad Sandra planerat för något. Och vad hon lägger för ribba, så jag vet hur mycket jag behöver ge henne när hon fyller. Ha ha. Födelsedagen avslutas med ett jobbpass.
Det kommer bli en bra helg.
 
Idag är det 60 dagar kvar tills vi flyttar! Jag har lagt en "beställning" av Twiggie på en tavla som vi kommer ha i gäst-/pyssel-/pluggrummet. Känns som att det där rummet är lite av mitt eget projekt.
Lägenheten är över lag väldigt fin. Men såklart finns det alltid saker som man vill göra om när man flyttar någonstans. Så kommer bli en del målande och fixande första veckan, innan alla saker kommer på plats.
Köksluckorna är ett projekt i sig också. Förstår inte riktigt vad de tänkte när de renoverade köket och satte dit bruna köksluckor.. Som inte går att måla över eller ändra. Men jag tror att jag har hittat en lösning på vårt problem. Så det kommer nog bli hur bra som helst.
Känns jättebra att äntligen flytta till en gemensam lägenhet med personen jag älskar. Det är första gången jag gör det faktiskt. Innan när jag varit sambo så är det ju den andra personen som flyttat in till mig. Men nu får vi verkligen göra denna lägenhet helt till vår egen. Vi kommer att trivas så otroligt bra i den.
Kunna ta ett bad när man känner för det. Sitta ute på balkongen och bara dricka lite vin. Laga middagar och bjuda över vänner.
Låt dessa 60 dagar passera förbi snabbt!
 
Nu ska jag återgå till mina hemmafrusysslor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0