Ut med det gamla och in med det nya.

Då var det klart. Jag ska flytta till en ny lägenhet. Jag har inte berättat anledningen för så många. Men jag kan ju erkänna det nu, jag blev vräkt. Men vänta lite! Inte för att jag betedde mig dåligt. Nej för det har jag inte gjort. Jag har alltid ansett mig själv vara väldigt skötsam. Men när hyresvärden till och med klagar på att man sitter och skrattar en onsdag kl 21:30 på kvällen, ja då lutar det mer åt att han har problem, än att jag har det. Han har helt enkelt bestämt sig för att ogilla mig. Vilket är trist. Då jag inte gör så direkt mycket väsen av mig. Jag betalar alltid hyran i tid och är trevlig mot de andra grannarna. Men, det är dags för en ny era nu. 
Lägenheten jag har hittat är mindre än min nuvarande, den nya är endast på 30 kvm. Men det som väger upp det är att den är väldigt billig, den ligger närmre stan och den är väldigt mysig. Så jag tror definitivt att jag kommer trivas där. Hon jag hyr av är dessutom otroligt trevlig. 
 
Det är väldigt mycket som händer just nu. För det första så försöker jag jobba så mycket jag bara kan, för snart blir det Göteborg i en hel vecka. Jag längtar så himla mycket! När jag kommer hem från Göteborg så är det otroligt mycket som måste fixas. Eftersom lägenheten jag ska flytta till är mycket mindre, så kommer jag att magasinera en hel del saker som inte kommer att få plats. Plus att inflytten till den är i slutet på maj och utflytten härifrån är slutet på april. Men det där praktiska kommer att ordna sig. Jag kommer få bo hos Sara medan jag väntar på inflytten till nya lägenheten. Min lilla blatte-sked. 
En utomlandsresa har jag förhoppningsvis att se fram emot också. Har sagt så länge nu att jag vill åka. Men nu med rätt resesällskap så ska det nog gå i lås. 
 
Så, fullt ös medvetslös! 
Jag mår bra och är glad. Nästa vecka ska jag och Sandra dessutom ha vår första officiella dejt. Spännande. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0