Du är värmen i mitt hjärta.

Vilken underbar julafton det har varit. Sådär kärleksfull, mysig och perfekt. Med god mat, fina människor och generositet. Jag känner mig överväldigad.
Mitt i känslan av överväldigande, så finns det en person som gör livet ännu mer varmt och gemytligt.
Jag trodde inte att det fanns någon som kunde få mig att vilja ändra mitt sätt. Mitt tänkande. Och locka fram den verkliga Frida.
Sara är äkta, varm och underbar kärlek för mig. Jag kan finna mig själv stirrandes ut i tomma intet, men det är inte något inte jag ser framför mig, nej det är en underbar framtid. Jag ser mig själv växa hundra meter. Jag ser hur två händer greppar varandra och vägrar släppa taget. När den ena snubblar så finns det alltid en högre kraft som ger extra luft under vingarna. Jag är aldrig rädd, för jag vet att all motgångar kommer kunna mötas på ett helt annat vis än förut.
Jag känner kärlek i mitt hjärta. Jag känner, för första gången på länge, något greppbart och stort. Jag kan se en evighet. Mitt bland människor av tvivel. Krossade hjärtan och relationer som spricker. Så ser jag oss, något helt annat. Något jag är beredd att ge allt för. Jag behöver inte offra något för denna relation, för jag vinner så himla mycket. Det finns ingen förlust i detta.
Det är julafton idag, och jag ser alla fina klappar jag har fått, men det absolut värdefullaste och finaste jag fått är ändå en helt underbar flickvän.
2014 började på ett helt annat vis än hur det kommer att sluta. När jag slöt mina ögon och fick min nyårskyss så önskade jag mig ett underbart år, Jag önskade mig kärlek och lycka. När jag önskade det så hade jag ingen aning om vad jag egentligen önskat mig, för jag hade aldrig kunnat inbilla mig hur året skulle bli.
Ibland händer det att två människor kolliderar och skapar total obalans. Men ibland krävs det lite obalans för att sen hitta rätt. Mitt liv slogs i spillror. Jag blev tvingad att börja leta byggstenar, murbruk och bygga upp allt på nytt. För varje sten jag la dit så var jag noga med att se till att murbruket täckte både undersida och översida. Omsorgsfullt byggde jag något helt nytt.
Jag har byggt upp min säkerhet och trygghet. Nu är det upp till mig och Sara att fixa inredningen tillsammans. Skapa livet så som vi vill ha det. Två starka individer som kan göra framtiden till vår.
Jag förtjänar denna kärlek. Något som jag aldrig kommer att tvivla på.
 
Sara, du och jag, för det är så det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0