Only know you've been high when you're feeling low.

Det fungerar inte att försöka balansera mellan två saker. Tillslut så faller man pladask i mitten. "Jag vill att du går vidare." Det var orden hon sa. Jag tror att jag ska lyssna på dem. Hur mycket jag än älskar familjen vi var, så är det just det, det var något vi var. Dåtid. En fin tid jag alltid kommer bära med mig i hjärtat.
Men det finns någon annan som fångat mitt intresse. En så genuin och äkta människa. Så långt ifrån krångel och drama. Hon förtjänar att få lära känna den riktiga Frida. Den som finns under ytan. Den jag faktiskt aldrig någonsin gett till någon. Det har alltid varit något. Något som greppat mig hårt och hållt mig kvar i det förflutna. Jag måste släppa taget om allt. Verkligen allt! Annars kommer jag aldrig lyckas behålla en enda relation. Jag ska sluta vara rädd. För det är rädslan som alltid hållt mig tillbaka. Inte längre! Jag ska blunda och våga falla fritt. Jag ska våga öppna mitt hjärta på riktigt.
Jag har lärt mig så viktiga saker av förhållandena som varit. Lärt mig vad som är viktigt. Det är inte viktigt att hålla kvar vid sina ex. De är ingen trygghet, även fast jag vill inbilla mig det.
Jag höll krampaktigt kvar vid L. För vad egentligen? För att förstöra mellan mig och den enda människan jag lyckats älska mer än mig själv. I slutet var det inte värt det.
Jag vill ha en äkta chans med C. Släppa allt annat. Det är inte bara hon som förtjänar det. Jag förtjänar det! Jag förtjänar att vara lycklig. Att fokusera allt på en person.
Någon gång kanske det finns plats för mig och S att vara vänner. Men just nu vill jag bara att hon flyger. Breder ut sina vingar och flyger så långt hon känner att vingarna bär henne. Hon förtjänar att finna lycka. Hur mycket jag än önskade att jag skulle få vara mamma till hennes barn, så vet jag att det aldrig någonsin kommer hända. Hon kommer att gifta sig med någon en dag. Hon kommer se in i någon annans ögon, gråta av lycka och säga ja till den.
Den dagen hoppas jag att jag är med på. Då ska jag titta på henne och le. Vara genuint lycklig för hennes skull. Jag släpper taget. För jag älskar henne. Och vill att hon är lycklig. Min plan nu är att bli lycklig jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0