Officiellt utbytt.

När det väl känns bra. När vi haft några bra timmar tillsammans. Och avslutar det på ett fint sätt. Vi kan smsa och ringa utan otrevligheter. Så händer detta.
Jag blir slagen rakt i magen med vad som känns som ett baseballträ. Tappar luften och faller ännu en gång till marken.
Jag har stått rakryggad hela dagen och faktiskt kunnat skratta och må bra.
Men så trycks deras fredagsmys upp i mitt ansikte. Hon är nu någon annans "babe". Inte min.
Våra mysiga kvällar har bytts ut till deras.
Jag är utbytt. Min varma säng dög inte längre. Så sakta men säkert kröp hon ur den och raka vägen in i nästa säng.
Jag har sagt att jag inte ska skriva något elakt om Sandra här. Det tänker jag inte heller. Sanningen är inte skitsnack. Sanningen är inte elak. Sanningen är sanningen. Och sanningen är att hon gått vidare.
Fick höra orden idag "jag har en ny". Ja det har du definitivt. Allt som lovades mig var tomma ord. Sånt som bara ska sägas i ett förhållande.
Önskar att du aldrig fått mig att lita på ditt ord.
Fem dagar innan du gjorde slut så trodde jag fortfarande på ditt evighetssnack. Jag trodde på vårt bebisplanerande.
Fem dagar senare existerade ingenting längre.
Nu är jag endast ett ex som alla andra. Som står och gapar.
Medan du kryper ner bredvid en varm kropp på nätterna så ligger jag och tittar på våra ringar och gråter tills det inte finns några tårar kvar.

Du dödar mig mer och mer varje dag. Och jag är livrädd för att jag snart ska dö av ett brustet hjärta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är också en av de som är/varit bekant med Sandra. Har sett hur hon hoppat från förhållande till förhållande. Antagligen så var det så att hon tänkt göra slut långt innan hon gjorde det. Men hon behövde ha en trygg famn att ramla in i innan hon vågade ta det steget. Det är fegt och omoget. Hon har skadat så många människor. Men tror att hon främst skadat sig själv. Ingen människa som kan göra såhär mår innerst inne bra. Jag tycker att du ska vara glad över att du kom undan i tid. Du borde tycka synd om henne. Att hon är en så liten människa. Hennes nya kommer inte få det lätt. Hon har ingen aning om vad hon ger sig in på. Men låt henne komma på det själv. Låt Sandra krossa ännu en relation.
Jag känner inte dig. Men jag tror på att du förtjänar bättre. Någon som verkligen kan ge dig allt du behöver. Du kommer finna vacker kärlek och när den dagen kommer så kommer du skratta åt detta och vara glad över att du funnit någon som är allt Sandra inte är.
Lycka till i livet Frida!

2014-03-22 @ 01:12:26
Postat av: Sasse

Jag är trött på dina lögner Frida. Trött på ditt offer snack. Du får alla att tro att jag är ett stort svin. Du är inte utbytt,jag gick inte från dig till någon annan. Allt som hänt i vårt förhållande. Sättet du behandlat mig på ledde till det här. Men fortsätt du framstå som en ängel utåt och få folk att tro att det är jag som är the bad guy. Och att du inte gjort ett enda ont mot mig.
Ja du lär ju radera denna kommentaren för att låta någon annan läsa den och tvivla på dina ord vore ju fy skam men att låta människor tro saker om mig och trycka ner mig är enligt dig helt okej.
Jag älskar fortfarande dig och kommer alltid att göra men sluta trycka ner mig. Hata mig i tystnad om du så tvunget måste. Sluta yttra dig utåt hela tiden för att få sympati.

Svar: Jag ljuger inte om någonting. Det jag skriver i min blogghandlar helt och hållet om Min smärta. Om förlusten som
Jag går igenom. Ingen kan ta ifrån mig hur jag känner.
Jag har sagt till vänner och bekanta att valet du gjorde att
lämna mig hade med fler saker än bara senaste tiden att göra.
Egentligen är det irrelevant exakt varför du gick. Jag är sårad över
hur du gjorde det. Du hade kunnat göra det på ett bättre sätt.
Där du kunnat gå rakryggad ur detta. Nu valde du i stället att gå bakom
min rygg och ljuga för mig under flera veckors tid. Jag går rakryggad
ur detta för jag har kommit förbi sveken från förra året. Jag har visat att
jag är en bra människa. Inget du säger kan få mig att tycka annorlunda
om mig själv. Det jag skriver i bloggen är sorgen över att ha
förlorat mitt livs kärlek, smärtan över hur det hände, och tankarna på
hur jag ska lyckas gå vidare, det sprids salt i mina sår så fort jag
tänker på hur du är med någon annan. Det är ju inte lögn
utan ren fakta. Jag ljuger inte om en enda sak här.
Skulle jag ljuga skulle jag säga att jag inte älskar dig längre.
Det vore en stor lögn.
Frida

2014-03-22 @ 06:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0