You've gotta get up and try, and try, and try.

Where there is desire
There is gonna be a flame
Where there is a flame
Someone's bound to get burned
But just because it burns
Doesn't mean you're gonna die
You've gotta get up and try, and try, and try
 

De där textraderna är fortfarande så jävla sanna, sen första gången jag hörde dem har de haft en speciell plats i mitt hjärta. Jag tänker verkligen leva efter det. Visst jag blev jävligt bränd, men jag kommer inte att dö. Jag är så mycket starkare nu än vad jag någonsin varit. Jag skrev igår att jag ångrar det senaste året, men egentligen är jag nog glad. Jag har lärt mig en massa nyttiga saker som jag kan ta med mig i livet. Jag vet vad man ska och inte ska göra. Både när det gäller mig själv och andra.
Jag kan verkligen stå för den människan jag är idag. Jag är så glad och nöjd över vem jag är. Jag kan hata mitt liv, visst. Men saknaden har övergått i en slags ilska som i sin tur ger mig styrka. Vilket gör att jag vet att jag tillslut kommer få det liv jag vill leva. Jag lever inte det livet nu, absolut inte.
Men jag ska fokusera på mig nu, på vad jag behöver för att må bra. Ska omge mig med gamla och nya vänner. Göra alla de där sakerna som jag vill göra.
Livet är tufft, och det är okej att det är det ett tag. Så länge jag har mål att sträva efter.
 
Nu ska jag unna mig en god natts sömn! Så jag orkar göra bra saker imorgon.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikeli

Vad glad jag blir av att läsa detta! Märks att vårat samtal igår gav dig en spark i rätt riktning <3

2014-03-18 @ 08:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0