Inte alltid som man tänkt sig.

Bara för att livet inte blev så som jag hade tänkt mig. Betyder det inte att livet är dåligt. Tvärt om.
Nu är jag inte inrutad i någon mall som ska efterföljas. Jag kan göra precis vad jag själv vill. Jag kan träffa vilka människor jag känner för, åka till de platser jag vill. Släppa loss och bara vara galen. Jag insåg nog inte hur mycket jag hade tappat bort mig själv. Jag var i ett förhållande jag ville. Absolut. Jag hade inte haft något emot att faktiskt skaffa barn, radhus och gifta mig med S. Men bara för att det var drömmen innan, så betyder det inte att drömmar kan ändras. Nu kan jag göra det jag vill för min egen skull. Jag växer starkare för varje dag som går. När tiden är rätt kommer hon stå framför mig, personen som jag kommer dela mitt liv med. Hon finns där ute, jag har bara inte funnit henne än.
Innan har jag varit så arg över allt som hänt. Känt mig övergiven. Men jag vet nu att jag behövde det här året. För att se vad som är viktigt i livet. Inte ta något förgivet. Behandla personer i min omgivning bra. Jag har gått igenom mycket. Nu vet jag exakt vad jag vill ha ut av ett förhållande, och jag vet hur jag vill vara mot den personen. Ibland måste man nog gå igenom en massa skit för att växa som människa.
Jag är verkligen den allra bästa versionen av mig själv nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0