När du tänker på hur det känns.

Grymt jobbat igår! Jag, Emma och Izabell hängde i vardagsrummet hela kvällen och en bit in på natten igår. Vi blev äntligen klara med tapetseringen och målandet. Vardagsrummet börjar verkligen ta form. Det är bara tvbänken som jag ska fixa i ordning idag. Och sen ska det upp lite saker på väggarna, men annars så. Nu är detta verkligen mitt hem! Eller ja, mitt och Izabells är det ju. Men det är verkligen inte mitt och S hem längre. Inte ett dugg. Det är så som Jag vill ha det. Inte en massa minnen från oss. Det är en tid jag kan lägga bakom mig på riktigt nu. Jag kan komma hem efter jobbet, komma in i vardagsrummet, titta mig omkring och se vad Jag har åstakommit. Jag är lycklig med Mitt liv. Hur Jag har det.
Det är bara jag som står på kontraktet på lägenheten, jag äger soffan och snart så kommer jag stå som ägare på djuren, S kommer att få träffa dem och ta ansvar för dem, men jag behöver inte vara rädd att de någon gång ska försvinna. Mitt liv känns så glädjefyllt. Jag har underbara vänner som verkligen berikar mitt liv, jag har ett jobb som ger bra lön, vill jag så finns det en famn att somna tryggt i.
Trygghet är viktigt, och det känner jag verkligen att jag har.
 
Nu ska jag äta lite lunch. Sen blir det att fixa undan alla tapetrester och få klart tvbänken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0