Att jobba ger ledigheten en guldkant.

Efter fem dagars jobb under löningveckan, vilket innebar fler gäster på restaurangen, så var det riktigt skönt att kunna ta helg igår. Jag jobbade till kl 16. Sen hämtade Sara mig. Vi bestämde oss för att åka ut till Vätö. Något vi gjort en kväll i veckan, de senaste fyra veckorna nu. Det är riktigt skönt att bara komma hemifrån lite.
Så fixade med god räksmörgås respektive varm baguette med kycklingröra. Sen tog vi oss ett avkopplande bubbelbad. Efter det blev det bara mys vid tvn resten av kvällen.
Idag trodde vi att vi skulle åka till Taxinge slott för att gå på julmässa. Men jag hade såklart kollat fel, så den var förra helgen. Snacka om att besvikelsen blev stor. Jag hade verkligen sett fram emot detta. Men, men. Så kan det gå. Vi blev i stället kvar på Vätö till eftermiddagen. Sen startade "jakten på lussebullarna", vi tänkte att det kan ju inte vara så svårt att bara gå in på en affär och köpa några lussekatter. Men ack vad vi bedrog oss. På FJÄRDE affären så hittade vi tillslut lussekatter. De var slutsålda på de andra affärerna. Helt sjukt. Nöjda och glada åkte vi i alla fall hem, kikade på serier, tände första ljuset, åt lussekatter och drack julmust. Så det blev en riktigt mysig söndag.
Jag har ingen söndagsångest idag heller, inte för att jag brukar ha det, men ändå, för imorgon är jag också ledig! Känns superskönt. Har faktiskt en väldigt lättsam vecka framför mig. Ska jobba på tisdag, ledig onsdag och torsdag, jobba fredag och lördag, varav på lördag jobbar jag bara 11-13:30. På torsdag ska vi åka till Ullared. Bra vecka att se fram emot.

Sara har gått och lagt sig, men jag känner mig inte så värst trött. Så jag tänkte att först uppdaterar jag här lite grann, sen så ska jag nog se ett eller två avsnitt av Bones.
Första gången jag testar nya datorn också. Sköna tangenter, men musplattan tar nog en stund att vänja sig vid, för den är inte alls som den på min dator.
Längtar tills jag kanske har lite mer pengar, så ska jag investera i photoshop. Alla extrapengar som jag kan spara nu fram till mars kommer sättas på resekontot, eftersom att tanken är att vi ska åka till Thailand i slutet på februari. Och det behövs ju en del pengar till det. Längtar till solen.

Nej, nu ska jag avrunda här.

 
 
Längtar tills jag förhoppningsvis får en kamera i julklapp, så jag kan ta lite bättre bilder.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0