Energidrycks-jelly.

Det har varit några stycken som hört av sig om min energidrycks-jelly som jag skrev om förra veckan. Frågor om hur man gör den, vilket inte alls är svårt. Denna jelly är verkligen god, lätt att göra och tar bort det där akuta suget efter någonting ätbart. 
Jag använde mig av celcius vilda bär, men det går självklart bra att ta vilken sockerfri energidryck som helst. 
 
1. Lägg ett gelatinblad i ett vattenbad. 
2. Mät upp ungfär 1,5-2 dl energidryck och häll det i en kastrull.
3. Värm upp det, det behöver inte koka. Bara bli så varmt att det börjar ryka lite.
4. Krama ur gelatinbladet och lägg det i den varma energidrycken. 
5. När det smält helt så häller du upp det i valfritt glas och så in i kylen. Gärna över natten så att det stelnar ordentligt. 
 
Så har du en kalorisnål efterrätt. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Perfekt! Detta ska jag testa.

2015-10-26 @ 13:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0