Framgång.

Jag och Sara har en dröm. En långsiktig dröm. I Norrtälje så håller de på att riva alla silos i hamnen, för att sedan bygga upp något helt nytt. Vi vill vara en del av det. Våran tanke är att öppna en restaurang längst med hamnen. Servera härliga skaldjursrätter, ha ett bra vegetariskt/veganskt utbud och en massa härliga drinkar. Men vi har inte den erfarenheten än. Men därför kan jag med stolthet berätta en härlig nyhet för er! Vi har inte velat säga något förrän det varit helt klart. Nu är det dock klart. Sara har gått in som delägare i en restaurang, med planen att ta över hela rörelsen så småning om. Det är perfekt för oss att starta med en restaurang som redan är en fungerande verksamhet. Lära oss från grunden. Arbeta oss uppåt. Visst, hon är redan restaurangchef, så hon är väl på toppen tekninskt sett.
Vi har båda drivet och viljan. Mina tankar om att vara egenföretagare har alltid funnits där. I somras testade vi på det lite grann. Men nu är det mer verkligt.
Jag är så stolt över Sara, min sambo, min kärlek, och nu också min chef. Jag vet att vi kommer att gå långt. Detta är en del av den stora drömmen.
Jag är stolt över att få jobba på Saras restaurang. Vi har målet i sikte, och kommer att kämpa för att nå dit.
 
Ikväll kommer varje glas vin skålas i ära till min fina tjej. Delägare i en restaurang. Jag är stolt över dig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0