Snart sol och värme.

Äntligen har vi bokat resa till Thailand! Vi har väntat rätt länge, för vi ville att allt skulle lösa sig med djuren först. Det fungerar ju inte att bara boka en resa, och tro att djurvakt bara ska lösa sig. Men nu är det fixat i alla fall. Så Sanna från jobbet ska bo i vår lägenhet under tiden vi är iväg. Det känns som bästa lösningen, för jag skulle inte tyckt att det skulle känts så bra om någon haft hundarna, sen skulle någon bara matat Zoe. Hon behöver ju sällskap också. Så nu kan vi åka iväg med gott samvete. Den 29e februari åker vi, och blir borta i 16 dagar. Det ska bli så otroligt skönt. Även fast jag redan nu har ångest inför flygresan, tycker verkligen inte om det. Men jag antar att risken för att vi skulle köra ihjäl oss när vi åker bil är betydligt större än att planet skulle störa. Så jag får intala mig det och så är det bara att ta några lugnande tabletter.

I eftermiddag ska jag jobba 15-18, riktig slappartid. Sen så är jag ledig fredag-söndag. Jätteskönt! Nästa vecka jobbar jag likadant som denna, så då får jag också långhelg. Men veckan efter det kommer det bli massor av jobb. Delvis så är det löningsvecka, vilket brukar betyda att det är mer gäster i restaurangen. Sen så ska vi ha kampanjhelg då också. Vilket vi hoppas ska generera mycket gäster. Med de kanonpriserna som kommer vara så vore något annat konstigt.

Förkylningen börjar äntligen släppa i alla fall. Min tanke var ju att börja gymma för två veckor sen. Men ska ta ett lugnt pass imorgon och se om jag äntligen kan köra igång. Annars får det helt enkelt bli promenader.

Har förresten beställt en grej som förhoppningsvis kommer imorgon. Det är tydligen dags för en ny era. Spännande!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0