Det är så härligt.

Äntligen är sommarvärmen här, och det är ju helt underbart. Får en massa energi. Bästa av allt är att vi har ett naturreservat bara 10 minuter bort, så det blir många promenader där igenom.
Både jag och Sara försöker att göra en livsstilsförändring just nu. Eftersom att vi hamnat rätt mycket i sambofällan, mys med tillhörande godsaker. Men nu är det slut på det. Vi håller stenkoll på vad vi får i oss. Hon har börjat med sommarfys med handbollen, så hon får ju massa bra träning därigenom. Själv promenerar jag. Men ska försöka att köra lite tuffare träning också. Men jag tror att det viktigaste just nu är att ha koll på matintaget. Även fast sommaren är här så går det inte att unna sig massa gott hela tiden. Äta med måtta är det som gäller.
 
Det ser inte ut som att det kommer att bli någon längre semester i sommar. Men vi ska försöka vara ledig så många helger som möjligt. Juni kommer bli en rolig månad! Första helgen så åker vi till Göteborg för att umgås med min syster och gå på Håkan-konsert. Andra helgen kommer mormor och mamma förbi efter sin Findlandsresa. Tredje helgen åker jag till Malmö och hälsar på världens bästa Emma. Sen blir det en tuff jobbhelg hela midsommarhelgen. Och efter det drar vi till Bråvalla. Så det är rätt fullspäckat, vilket jag tycker är himla roligt. Det blir roligare att jobba i veckorna när man har något att se fram emot på helgen.
 
Idag börjar jag inte jobba förrän kl 16, så jag har hunnit med att gå en långpromenad med hundarna, samt fått lite skön tv-tid. Bara slökollat program. Det behövs ibland. Att bara vara. Igår var jag ledig, men då hade jag fullt upp fram tills att Sara kom hem. Det är en annan sak att inte göra något speciellt.
Så nu ska jag väl bara fortsätta ta det lugnt fram tills det är dags att hoppa upp på cykeln och ta sig till jobbet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0