Drömhus.

Det gör nästan ont i själen. Har hittat ett drömhus. Där kan jag se mig själv bo. Kan se hur jag sitter ute på soldäcket och lyssnar på en spännande podd. Tar ett dopp i poolen. Går in i det fantastiska köket och lagar en god middag till mig och Sara. Tar en långpromenad längst havet med hundarna. Njuter av lugnet. Tar ett djupt andetag och känner den lite stickande doften av gran susa genom min näsa. Krattar upp löven som faller från träden på hösten. Myser i varma koftor. Kliver in och gör en kopp varm choklad. Inte en bil hörs. Vinden viner genom huset. Katten sover sött på soffkanten. Hundarna ligger utmattade på fällen på golvet. Min sambo vilar mot min axel. 
Ja jag kan se mig själv i det där huset. Men jag vet att det bara är en dröm. För pengar växer inte på träd. Och alla drömmar går inte i uppfyllelse. Så jag får sitta på vår uteplats och titta på änderna som simmar i ån. Och fortsätta drömma. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0